Hernik Mikołaj

Kutató

Telefonszám: +36-1-3273000 e.2773

2011 augusztusa óta dolgozom a CEU Fejlődéslélektani Kutatóközpontjában. Doktorátusomat Lengyelországban, a Varsói Egyetemen szereztem 2008-ban, azt követően 3 és fél évig babavizsgálatokat végeztem a University College Londonban, az Anna Freud központ idegtudományi részlegén. Kutatásom középpontjában a csecsemők korai kogníciója áll. Vizsgálataimon keresztül a céltulajdonítás, a cselekvések értelmezése, az ágencia és az élőség tulajdonítása mechanizmusait próbálom megérteni. Érdekel továbbá, hogyan értik meg a babák a használati eszközök funkcióit. Jelenleg az alapvető nemverbális kommunikációs jelzésekre mutatott korai szenzitivitást vizsgálom.

Publikációk

Hernik, M. & Shamsudheen, R. (in press) Learning Theories. In B. Hopkins, E. Geangu & S. Linkenauger (Eds.) Cambridge Encyclopedia of Child Development, 2nd edition. Cambridge University Press.

Csibra, G., Hernik, M., Mascaro, O., Tatone, D., & Lengyel, M. (in press). Statistical treatment of looking-time data. Developmental Psychology.

Hernik, M. & Csibra, G. (2015). Infants learn enduring functions of novel tools from action demonstrations. Journal of Experimental Child Psychology 130, 176-192.

Hernik, M. & Gergely, G. (2015). To what adaptive problems is human teaching a solution? Behavioral and Brain Sciences 38, 26-27. [Commentary on Kline, same issue]

Hernik, M., Fearon, R. P., Csibra, G. (2014). Action anticipation in human infants reveals assumptions about anteroposterior body-organization and action. Proceedings of the Royal Society B: Biological Sciences, 281(1781), 20133205.

Hernik, M., & Southgate, V. (2012). Nine‐months‐old infants do not need to know what the agent prefers in order to reason about its goals: on the role of preference and persistence in infants’ goal‐attribution. Developmental science, 15(5), 714-722.

Hernik, M., & Southgate, V. (2012). Theories, evidence and intuitions about infants’ attributions of goals: a reply to commentaries by Bíró and Kuhlmeier & Robson

Haman, M., & Hernik, M. (2011). Can multiple bootstrapping provide means of very early conceptual development?. Behavioral and Brain Sciences, 34(3), 130-131. [Commentary on Carey, same issue]

Galkowska, A., Hernik, M. & Haman, M. (2010). Preschoolers’ understanding of intentions as causal action plans. In B. Bokus (ed.) Studies in the Psychology of Language and Communication (pp. 211-221). Warsaw: Matrix.

Hernik, M. (2010). Stay cognitive! In T. Fuchs, H.C. Sattel & P. Henningsen (eds.) The Embodied Self (pp. 215-218) [Commentary on Fuchs & De-Jaegher, same book].

Platten, L., Hernik, M., Fonagy, P. & Fearon, P. (2010). Knowing Who Likes Who: The Early Developmental Basis of Coalition Understanding. European Journal of Social Psychology 40, 569-580.

Hernik, M., Fearon, P., & Fonagy, P. (2009). There must be more to development of mindreading and metacognition than passing false belief tasks. Behavioral and Brain Sciences, 32(2), 147-148. [Commentary on Carruthers, same issue]

Hernik, M., & Csibra, G. (2009). Functional understanding facilitates learning about tools in human children. Current opinion in neurobiology, 19(1), 34-38.

Hernik, M. & Gokieli, M. (2008). Does your dog know what you think? In S. Hales (ed.) What Philosophy Can Tell You About Your Dog. Chicago: Open Court.

Hernik, M. (2005). Functions, intentions and artifact concepts. In B. Bokus (ed.) Studies in the Psychology of Child Language (pp. 181-191). Warsaw: Matrix.

Belépés munkatársaknak

E-mail

Jelszó